Nacomi versus rak

(Na dole strony zamieściliśmy film. Zapraszamy).

Polacy to dziwni obywatele swojego kraju. Nie słuchają, ale dużo mówią. Nie wyciągają wniosków, ale są mądrzy po szkodzie. Podczas biesiadowania często wygłaszają niby toasty: na zdrowie, obyśmy zdrowi byli! Właśnie: zdrowie. Kobiety i mężczyźni to osobne bieguny w podejściu do zainteresowania zdrowiem. Jednak problem jest powszechny. Do lekarza większość udaje się dopiero, gdy bardzo boli. Uświadamianie profilaktyki to praca u podstaw, wymagająca wysiłku intelektualnego, czasu i cierpliwości. To zajęcie dla wytrwałych, a takimi są organizacje i fundacje celowe.

Głównymi przyczynami zgonów w Polsce są choroby układu krążenia i nowotwory. Dla kobiet najgroźniejszymi, a również najczęściej pojawiającymi się w obiegu informacyjnym, są rak piersi oraz rak szyjki macicy i jajnika.

Edukacją kobiet na temat tego drugiego nowotworu zajmuje się Ogólnopolska Fundacja Kwiat Kobiecości, założona i kierowana przez Idę Karpińską, której historia świadczy, iż wczesna diagnoza może doprowadzić do wyleczenia.

Tegoroczne hasło ogólnopolskiej kampanii społecznej brzmi: „Diagnostyka jajnika. Twoja historia nie musi być złośliwa”. Półroczny program uświadamiający potrzebę przeprowadzania systematycznych badań naukowo wspierają prof. dr hab. nauk medycznych Jan Lubiński, założyciel i kierownik Międzynarodowego Centrum Nowotworów Dziedzicznych w Szczecinie, ppłk dr hab. Lubomir Bodnar z Kliniki Onkologii Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie oraz dr nauk medycznych Mariola Kosowicz, kierownik Poradni Psychoonkologii w Warszawskim Centrum Onkologii – Instytucie im. Marii Curie-Skłodowskiej. Dr Kosowicz specjalizuje się w terapii pacjentów chorych przewlekle.

Społecznymi ambasadorkami kampanii zostały aktorka Anna Korcz z córką Anną.

Jednym z trzech głównych sponsorów kampanii „Diagnostyka jajnika. Twoja historia nie musi być złośliwa” jest polska marka kosmetyków naturalnych Nacomi. Podczas konferencji w Polskiej Agencji Prasowej prezes firmy, Mirosław Gawliński, wręczył ambasadorkom kampanii zestawy kosmetyków pielęgnacyjnych Nacomi o kompleksowym codziennym zastosowaniu. Takie same prezenty otrzymają zwyciężczynie konkursów, które będą ogłaszane w mediach.

W akcję informacyjną kampanii w mediach oraz w jej czynną realizację zaangażowała się agencja IMR advertising by PR.

Fundacja Kwiat Kobiecości powstała 10 lat temu. Jest pierwszą i jedyną organizacją zajmująca się chorobami ginekologiczno-onkologicznymi w Polsce.