Skarby Indonezji

(Pod tekstem zamieściliśmy film. Zapraszamy na projekcję).

Skarby Indonezji to nie tylko kultura i historia, to także bogactwo flory i fauny o unikatowych właściwościach leczniczych. Doskonale wie o tym kierownictwo spółki Cowik z Warszawy: prezes Stanisław Jarosz i wiceprezes Małgorzata Peterlejtner.

Stanisław Jarosz był pierwszym polskim przedsiębiorcą, który ponad 15 lat temu podjął się importu preparatów z mającej siedzibę w Dżakarcie firmy Ikong.

Reumpapai, Prolipid i Ginjal to flagowe preparaty firmy Cowik doskonale znane cierpiącym na bóle mięśni, stawów, nerwobóle, podwyższony poziom cholesterolu we krwi, choroby dróg moczowych czy kamicę nerkową.

Pracująca dla Cowiku warszawska agencja IMR advertising by PR postanowiła połączyć przyjemne z pożytecznym organizując nietypową konferencję prasową, na którą – oprócz dziennikarzy – zaproszono również specjalnych gości Cowiku. Honorowy patronat nad eventem objął ambasador Indonezji w Polsce JE Hazairin Pohan.

Orientalny klimat spotkania uwodził gości już od przekroczenia progu Opera Club. Ubrani w indonezyjskie stroje pracownicy IMR advertising by PR zawieszali na szyjach przybywających girlandy ze świeżych storczyków, a hostessy częstowały drinkami w połówkach ananasów.

Prowadzący spotkanie Jarosław Kret okazał się nie tylko znakomitym zaklinaczem pogody, ale także reporterem i podróżnikiem. Zna kilka regionów Indonezji i potrafi o nich zajmująco mówić, a nawet gawędzić. Przygotowana na tę okazję przez IMR advertising by PR prezentacja o skarbach historii i kultury Indonezji stanowiła doskonałe wzbogacenie i uzupełnienie wiedzy Jarosława Kreta.

Dla odprężenia umysłu gości każdy kolejny rozdział konferencji miał stosowne przerywniki. Na zaimprowizowanej scenie występował jedyny w Polsce zespół grający muzykę indonezyjską na tradycyjnych instrumentach – Warsaw Gamelan Group. Tancerka występująca z zespołem zaprezentowała tańce jawajskie i balijskie.

Jednak nie samymi skarbami i rozrywkami człowiek żyje. Konsultant badający niektóre preparaty firmy Cowik, doktor Zenon Jastrzębski – kierownik Zakładu Farmakologii Narodowego Instytutu Leków – uświadomił zebranym, jak ważne dla współczesnego człowieka jest uzupełnianie codziennego pożywienia wyselekcjonowanymi preparatami. Indonezyjskie suplementy diety sprowadzane przez Cowik nie tylko utrzymują organizm w dobrym zdrowiu, ale także efektywnie i bez skutków ubocznych pomagają w leczeniu kilku chorób.

Małgorzata Peterlejtner powiedziała zebranym, iż Cowik istnieje już 30 lat, a działalność farmaceutyczną rozpoczął w 1993 r., kiedy to Stanisław Jarosz podpisał w Dżakarcie pierwszy kontrakt z indonezyjską wytwórnią leków Ikong. Tym samym Cowik zapisał się w historii jako pierwsza europejska firma, która nawiązała kontakty handlowe z indonezyjskim sektorem farmaceutycznym.

Jak to już bywa w tradycji spotkań organizowanych przez IMR advertising by PR, zwieńczeniem popołudnia był poczęstunek składający się niemal wyłącznie z potraw kuchni indonezyjskiej.

Nieszablonowy pomysł, intrygująca prezentacja, właściwie dobrany gospodarz, konkursy, wykwintny poczęstunek, dobra organizacja – to cechy spotkania podkreślane przez jego uczestników.

Ambasador Pohan wyglądał na wyraźnie zadowolonego.