Smukły produkt

Wpływ serka Bieluch na leczenie otyłości zdominował konferencję – śniadanie prasowe w IMR advertising by PR.

Wiemy, ale często zapominamy, że mleko i jego przetwory są najlepszymi i najtańszymi źródłami wapnia w diecie. Najważniejsze białko mleka – kazeina – ma wartość biologiczną porównywalną do białek mięsa i przewyższa białka roślinne” – mówiła Ewa Michno z Centrum Leczenia Otyłości w Krakowie.

Zgodnie z zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia mleko i produkty mleczne powinny zaspokajać 20 proc. dziennego zapotrzebowania organizmu.

Według najnowszych badań, Polacy spożywają tylko połowę średniej pożądanej dawki wapnia.

Rada Promocji Zdrowego Żywienia Człowieka obliczyła, że organizm potrzebuje dostarczenia codziennie wraz z produktami 1 g wapnia.

„Badania potwierdzają, iż u mężczyzn spożywających należne ilości produktów mlecznych stwierdzono o 40 proc. mniejsze ryzyko wystąpienia miażdżycy i cukrzycy typu 2 oraz ich powikłań w postaci m.in. nadciśnienia i otyłości brzusznej. Natomiast u kobiet stosujących dietę niskokaloryczną oraz niskotłuszczowe produkty mleczne stwierdzono spadek masy ciała o 11 proc. Tak więc, mamy dowody na to, że prawidłowa dieta odchudzająca nie może być pozbawiona mleka i jego przetworów” – dodała Ewa Michno.

Bardzo pomocny w takiej diecie jest serek Bieluch Lekki, polecany przez Centrum Leczenia Otyłości.

Posiada niższą zawartość tłuszczu przy porównywalnej ilości białka (3 gramy na 100 g produktu) i jest bogatym źródłem wapnia (w 100 g produktu znajduje się ok. 90 g wapnia).

„W promowanie zdrowotnych zalet serka Bieluch naturalnego i naturalnego lekkiego nasza agencja jest zaangażowana od początku roku. Oprócz działań prowadzonych przy pomocy narzędzi PR oraz reklamowych, zorganizowaliśmy Media Tour do SM Bieluch w Chełmie, gdzie dziennikarze prasy ogólnopolskiej i lokalnej mieli okazję – po raz pierwszy swoich karierach zawodowych – obejrzeć proces produkcyjny w nowoczesnej mleczarni, a także zwiedzić podziemia kredowe pod chełmską Starówką, gdzie spotkali Ducha Bielucha” – przypomniała Monika Iskandar, dyrektor zarządzająca IMR advertising by PR.

Agnieszka Lenart, kierująca marketingiem w SM Bieluch, podkreśliła, iż spółdzielnia promuje swoje produkty także podczas imprez plenerowych poświęconych zdrowej żywności.

Bieluch był obecny na festynie Poznaj Dobrą Żywność w Warszawie i brał udział w Europejskim Festiwalu Smaku w Lublinie.

Spółdzielnia stale współpracuje z Centrum Leczenia Otyłości i Stowarzyszeniem Diabetyków.

5 października o godz. 18:25 Bieluch będzie głównym bohaterem nowego cyklicznego programu kulinarnego w TVP 1 „Sąsiad na widelcu”, prowadzonego przez Łukasza Grassa.

Pomysł opiera się na gotowaniu przez dwie rodziny z regionu (w tym przypadku z Chełma) potraw z produktów regionalnych.

Rywalizujące drużyny wspomagają znani mistrzowie kuchni Ewa Olejniczak i Robert Sowa.

Wygrywa zespół, którego potrawy znalazły największe uznanie w oczach jurorów, którymi są sąsiedzi.

Prezes Waldemar Skibiński przypomniał historię spółdzielni, która w przyszłym roku będzie obchodziła jubileusz 85-lecia istnienia.

„Pragnę zwrócić uwagę, iż surowiec do produkcji mleka, serów, serków, masła i jogurtów pochodzi z najczystszego regionu Polski,a takim mianem szczyci się nasze województwo lubelskie. Sekrety smakowe tkwią też w nowoczesnej technologii produkcji oraz w jakości i różnorodności traw rosnących w naszym regionie” – m.in. mówił prezes Skibiński.

Po części naukowej konferencji dziennikarze mieli możliwość skosztowania kilkunastu potraw i deserów sporządzonych na bazie – lub – z serków Bieluch.